Anmälan till kursen

Equmenia Öst bjuder nu in till en ny omgång av Ska'ut-kursen.

Ska'ut hålls under ett års tid och man börjar på sommaren med Grön del för att sedan fortsätta med sin patrull under Gul och Blå. Man kan inte börja med Gul eller Blå.
Tiden för den inledande, Gröna delen, är vecka 29, dvs 15 - 21 juli 2024. Du ska vara 16 år eller äldre för att gå Ska'ut. Ingen övre gräns finns.
Info finns i anmälningsbroschyren som finns att ladda ner till höger. Ni som anmäler er kommer få ett brev med mer info i mitten av juni.

Hur:

Anmälan görs enklast här på webben genom att fylla i formuläret under menyn "Anmälningsformulär" ovan. Det går även bra att skriva ner den information som efterfrågas på talongen i foldern i ett mail och skicka det till info#skaut.se *.
Sista anmälningsdatum är den 21 maj, men vi ser gärna att du anmäler dig så snart du kan.

Betalning:

Kursavgiften, 1850:- för Grön del, kommer att faktureras din scoutkår av Equmenia. Du gör därför upp med kassören i din kår om hur du löser din betalning. Kursen berättigar till kommunalt ledarutbildningsbidrag om det finns i din kommun, så avgiften kan komma att bli subventionerad för dig. Många kårer väljer att sponsra de ledare som vill gå kursen, helt eller delvis. Stäm av detta med din kårchef eller kassör.

Avgifter för Gul och Blå del betalas i samband med dessa.

Frågor?

Har du frågor är du välkommen att maila på info#skaut.se *.

* För att undvika spam är @ utbytt mot # i mailadresserna ovan. För att maila, kopiera in mailadressen i ditt mail-program och byt ut # mot @.

Informationsfolder

Här finns en folder att ladda hem med all info om årets kurs.

Folder för 2024-2025

Högerklicka och välj "Spara mål som" eller klicka och skriv ut direkt.