Ska'ut Mera

Ska'ut Mera är ett samlingsnamn för ledarutbildningar som Equmenia har arrangerat på nationell nivå sedan 1989.
Kurserna är en påbyggnad på de grundläggande Ska'ut kurserna som arrangeras av distrikten och ger en möjlighet att pröva på nya metoder och färdigheter i "andra" miljöer än de vanliga.
De utgör också en mötesplats för scoutledare från hela Sverige.
Ska'ut Mera-programmet består av kurser i:
Fjäll, Sjö och Internationellt.

Målsättningen är:
1. att ge kunskap om ledarskap inom exempelvis fjäll, sjö och internationellt.
2. att träffa andra ledare och utbyta erfarenheter.
3. att ge ledare nya frilufts- och naturupplevelser med speciell inriktning.
4. att inspirera ledare till att våga ta med sig sin patrull på nya arrangemang.

Alla ledare som är minst 18 år och har gått den grundläggande Ska'ut-utbildningen är välkomna att anmäla sig till någon av Ska'ut Mera kurserna.

Kontakta equmenia om du vill veta mer när kurserna går.
Via mail: scout#equmenia.se *.
Web: På http://www.equmenia.se finns mer info om Ska'ut Mera. Leta dig fram under Scoutsidorna eller klicka på denna direktlänk.

* För att undvika spam är @ utbytt mot # i mailadresserna ovan. För att maila, kopiera in mailadressen i ditt mail-program och byt ut # mot @.