Gul del

Den Gula delen i Ska'ut-utbildningen tillbringas på någon lägergård i regionen under höstlovet vid Alla Helgonna-helgen (torsdag - söndag).

Målsättning för Gul del är att ge dig kunskap och insikt i frågor om människosyn, barns utveckling, ledarskap, projektarbete, programuppbyggnad, scoutings grund, kristen tro och kristet liv.

På den Gula delen tillbringar patrullen mycket tid inomhus. Tillsammans med de andra har man föreläsningar, diskussioner och uppgifter.

Varje kväll träffas man i patrullen för att ha en gemensam andakt, som några av patrullmedlemmarna har planerat själva.

Här funderar man också på hur man vill göra Blå del tillsammans i patrullen och planerar inför den.

Var och när?

Den Gula delen hålls under Alla Helgonna-helgen och platsen är Långserumsgården, öster om Svenarum.