Mor Lisas Vänner

Mor Lisas Stuga ägs och förvaltas av en ideell förening vid namn "Mor Lisas Vänner".

Föreningens syfte är underhålla denna vackra plats så att Region Östs Ska'ut-kurser ska ha ett bra ställe att bedriva sin utbildningsverksamhet på. Föreningen är en fristående förening och har inte någon organisatorisk koppling till Equmenia Öst, utan är en ren intresseförening för platsens fortlevnad och underhåll.

Medlemskap

Föreningen är öppen för de som som vill vara med. Kanske är du en Ska'ut-are som suttit runt elden vid udden, kanske är du en person som känner för den vackra platsen vid Rolstorpasjön, kanske har har du ett hjärta för Ska'ut. Oavsett är du välkommen som medlem.

Medlemskapet innebär inga förpliktelser i form av arbete eller annat.

Medlemsavgift

Medlemsavgiften är 200:- per år. Vi följer kalenderåret och i början av varje år kommer meddelande skickas ut om förnyat medlemskap.

Medlemsavgifterna går till det underhåll som krävs för att hålla ett torp från 1800-talet i gott skick.

Bli medlem

Att bli medlem är enkelt. På denna länk (Medlemsanmälan) finns ett formulär. Fyll i uppgifterna och skicka in. Swisha samtidigt avgiften till Swishnummer 123 300 54 44 (QR-kod finns nedan på denna sida). Fungerar inte formuläret kan du skicka ett mail med uppgifter om dig själv till morllisa#skaut.se.

Genom att anmäla dig som medlem godkänner du att föreningen håller ett medlemsregister med de uppgifter du skickat in.

Gåva

Mor Lisas Vänner köpte 2024 platsen och är nu ägare till torpet och marken. Till detta gick det åt en del pengar som inte riktigt fanns i föreningen. För att lösa detta har vi fått in gåvor vilket vi är mycket tacksamma för, men för resterande har lån har tagits för att lösa köpet. Av denna anledning är gåvor fortsatt mycket välkomna till föreningen. Det kan vara en liten gåva eller en stor, det bestämmer du. Allt är välkommet.

Nedan finns en QR-kod för gåvor. Använd den eller swisha till 123 300 54 44STORT tack för din gåva.

Har du frågor eller tankar?

Skicka ett mail till morlisa#skaut.se *

* För att undvika spam är @ utbytt mot # i mailadresserna ovan. För att maila, kopiera in mailadressen i ditt mail-program och byt ut # mot @.